Skumdag.

Omväxling förnöjer. Så jag är ledig från skolan en vecka och har alla möjligheter i världen att göra vad jag vill och få ut någonting av det. Så jag går ut på puben med Hanna där alla vandrar runt som hjärndöda zombier vars mål i livet är att supa, ragga och äta. Ingenting att hämta där. Det måste finnas något mer.

Så jag kommer hem lagom sliten och stimulerar mig med låtsasmänniskor i datorn. Trevligt tidsfördriv, men var finns det viktiga? Hur ska jag träffa människorna som lär mig hur livet kan bli? Hur jag kan bli? Det stora huset ekar av mina rastlösa steg och här finns ingenting att hämta. Det måste finnas något mer.

Jag kan ju dränka mig i filmer och leva mig in i andras roller för en stund. Men filmerna tar slut och verkligheten tar vid igen. Jag kan ju ladda ner musik och förlora mig i genomtänkta låttexter. Men det är också en tillfällig lösning.

Jag åker hem till mamma och bakar kanelbullar imorgon. Det kanske gör susen.

För jag känner mig inte hemma någonstans idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Naw gumman. <3

2009-01-24 @ 17:41:59
URL: http://srevemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0