Positivitetsförsök.

Från början var detta faktiskt tänkt som en positivitetsblogg. Ja, kan man tänka sig:)

Jag halkade ur det spåret ganska snabbt, men jag tänkte anamma idén lite ändå, nu när jag ändå är arg som ett bi och skulle kunna sparka ner en tjock ek om jag bara hade rätt skosulor.

Okej. Here we go.

1.) Jag har bråkat med någon i hushållet och jag är förbaskat arg.

Positiv syn: Jag kan vara stolt över att jag vet att jag har rätt och över att jag säger ifrån.

2.) Jag är trött.

Positiv syn: Torsdagen är snart slut, och sedan är det helg. Trött får jag lov att vara efter en lång skolvecka.

3.) Vi tog skolfoto idag och jag ångrar mig lite över att valde att inte ta enskilt foto.

Positiv syn: Jag kan hänga kvar vid 9ans skolfoto ett tag till. Där är jag riktigt söt.

4.) Jag oroar mig över en viss persons avsikter och är rädd för att lita på denne.

Positiv syn: Vågar man inte chansa så vinner man heller ingenting. Dessutom är jag stark nog att ta en förlust, om så skulle vara fallet. Är denna person ett sådant kålhuvud att den inte förstår sitt eget bästa, så är det åtminstone inte mitt fel.


Oj. Det fungerar ju faktiskt. Ni borde prova att göra en sån lista när allting känns piss. Det går att hitta solglimtar i allting.

Nu ska jag leka i PS till Ninas och mitt skolarbete!


Kommentarer
Postat av: Michelle

så duktig du är vännen, tror också att det fungerar med lite positiv syn även om allt känns skit. love you

2008-10-09 @ 18:36:07
URL: http://chellelicious.blogg.se/
Postat av: sara

nice. =) ja men det får vi faktiskt göra gumman. <3

2008-10-10 @ 18:52:09
URL: http://srevemark.blogg.se/
Postat av: Niklas

Orkar inte mera.. :/ Kanske senare

2008-10-11 @ 11:44:25
URL: http://niklasinsight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0