Take time to realize.

Dagen började med ett möte och fantastiska lektioner med min fantastiska klass. Senare hade jag ett fantastiskt prov som det gick fantastiskt dåligt på. Man kan inte vara bäst på allt. Efter skolan åkte jag och mötte syster och gick på informationsmöte om hennes utbildning. Blev nästan sugen på att gå där själv, men senare kom jag på att ta hand om folks urin inte riktigt är min grej. (Undersjuksköterskeutbildningen). Haha. Långt ord.

En timme och mängder med Dumlekolor i väskan senare åkte jag till södervärn och träffade Sabina. Vi bråkade lite med hennes pojkvän och hans lillebror och därefter gick vi ut och köpte glass. Pildammsparken var målet inställt på i eftermiddags. Vi satt där i två, tre timmar och solade, mer eller mindre halvnaket. Sedan kom MFF:are och började glo, så jag tänkte att det var dags att gå hem och grilla.

Tänkte ta en sväng förbi mormor också när jag ändå var i trakterna, och på vägen dit mötte jag en mörk fransman som ville ge mig sitt nummer och tyckte att jag var snygg. Det var ju trevligt, men tack och hejdå, sade jag och fortsatte min färd mot mormor. Kände mig som rödluvan, och han var en svart varg. När han frågade vart jag skulle så förvandlade jag snabbt i fantasin mormor till en stor och stark pojkvän som lätt skulle klösa ögonen ur honom om han inte passade sig. Han tyckte inte om pojkvänner, sade han. Tss. Tro det!

Tog en sup Cola hos mormor och sedan bussen hem till far, där det inte blev någon grillning, men dock vårrullar. Nöjd och glad, och jag ska ha gymnastik imorgon. Herregud. Snart kommer pojkvännen och hämtar mig, och sedan, tjosan, så är det snart helg!

Ni som orkat läsa om min fantastiska dag ska ha en eloge.

(Lyfter på en ring och inser att jag misann fått lite färg idag, äntligen!)

Nej, hejsvej, imorgon är det party party.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0