Concrete angel.

Underbara torsdag. Det blev en Twister med tha girls in tha sunshine. Såg en gammal bekant segla förbi, sådär halvt elegant, vi stirrade lite på varandra innan vi fortsatte på våra håll. Och som grädde på moset hoppade en klasskompis från mellanstadiet på bussen idag. Geniet. Han som åt banan och curry på sin pizza först av alla. Han som lärde mig att "tie" betyder "knyta" och "slips" på samma gång. Han som jag dansat tryckare med och som jag var lite hemligt kär i en vecka eller två. Allting var så enkelt när man var liten.

Det finns faktiskt en del personer från det förflutna som jag funderar på ibland. Han som käkade snorkråkor på fritids, honom såg jag häromdagen. Han hade inte förändrats alls. Jag kan nästan svära på att jag såg ett finger leta sig upp i näsborren lagom diskret. Sedan finns det ju de som man bara vill undvika. Som man inte ens låtsas att man har känt en gång i tiden. Snabba blickar, sedan dömer man vem det gått bäst för. Det är lätt att bli självkritisk då, men allting är ju faktiskt inte alltid som det verkar på ytan. Det borde jag veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0