Whiskey lullaby.

Det är tur att jag börjar bli lycklig igen. Mardrömmar plågar mig fortfarande varenda j*vla natt, men just därför är det så skönt att vakna. Det blir nog en bra sommar, trots allt.

I torsdags var jag på fest på dalaplan och jag är fortfarande stolt som en tupp när jag tänker på att jag vann i poker. Jag, som yngsta person satt till slut och kämpade mot en pokernörd som inte visste vad han skulle tro om mig. Jag är bra på att psyka människor. Det är så gulligt att jag vann. Jag har aldrig spelat på riktigt heller ju, så jag satt och frågade vad jag kunde göra där och där och så vidare. Mobilspelandet har gett resultat. Funderar på en tripp till Vegas. Det var inte tur jag hade. Det var någon oförklarlig makt som gjorde mig skarp som ett knivblad.

Monopol var värre. Det har jag heller aldrig spelat, men jag hade sjukt roligt ändå, tack vare flädercider och Cruzan Mango. Jag var minst sagt underhållande enligt Thommy, Katie och Nina. Nina spillde cider över 2000-kronorssedlarna så de började lukta riktigt unket. Ingen fara, sade jag, och hivade upp en parfymflaska ur väskan. Efter några sprut insåg jag att jag knappast gjort sedlarna torrare. Nu stank de parfym istället.

Reglerna i Monopol är inte så lätta att komma ihåg när man är sådär lagom snurrig. Jag köpte Norrmalmstorg och tänkte bli rik på det. Så lätt var det ju inte. Tss.

Härlig helg, härligt sällskap, härligt retsam och kärleksfull stämning. Ja. Nu börjar det ordna upp sig. Nu ska Oliver hem också bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0