I found another fish in the sea.

Och en liten känsla har smugit sig in i mig. Misstro, har jag hört att det heter.

Jag har inget behov av att fylla min helg med festande. Jag mår inte dåligt av att vara ensam längre. Jag mår inte dåligt av att tänka. Du trodde kanske att jag skulle träffa så många jag bara orkade för att slippa grubbla. Nehej.

Det är mysigt väder. En promenad, kanske? En varm choklad och kulturdelen? Eller varför inte musikkomponerande och ett glas cola?




Det har förresten påbörjats nya strider här. Någon känner sig sårad och bortglömd, så Någon måste ge igen. Någon förstår inte vad Någon gett sig in på. Jag är trött på Någon. Ofantligt trött. Det viktiga har liksom glömts bort och allting blir svart eller vitt igen. Så som det alltid har varit, mer eller mindre. Jag håller mig till ljusgrått. Det svarta känns inte som jag längre. Och det vita känns alltför skrämmande att hoppas på. Ljusgrått är fint. En bra färg. Min värld är ljusgrå idag, och det känns jättebra.


Put away your tears and your sleepy eyes
Put away that bullshit, big boys they don't cry to their mama's
She'll be back soon
Put away your raincoat and make your bed
Take another bullet right trough your head, now
We're going on a picnic
And we'll get there soon

And she says: maybe it's over
He says: there's plenty more fish in the sea
I say: don't go away from me

Now put away your dinner and have a snack
Tie your little brother up in a sack, now
We're moving to the country
And we'll get there soon, she says
Now pack up all the things that you don't deserve
Take another swing, well, there comes a curve, boy
I bet you can't hit it
'Cause you swing too soon

Take those damn pictures off of that shelf
Put away your mama, you don't need her
I found you a new one
She'll be here soon

And she said: my god, it's over
He said: I found another fish in the sea
I say: why me, why is it me?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0