And then you kissed me.

image3


Det här är jag. Antagligen en av de bästa bilderna som finns på mig. Den är tagen i mammas förra lägenhet på Kirseberg med en vanlig Logitech webcam. I bakgrunden syns en sollampa som skulle göra min bleka hy lite fräschare på vintrarna. Det fungerade aldrig. Själv sollampan var det säkert inget fel på, men jag hade inget tålamod. Jag är en sådan där person som blir brun långsamt. Först röd som en kräfta, förstås. Det passar bra till mitt stjärntecken.

Jag är väldigt känslig för sinnesstämningar. När någon svär högt eller blir rejält förbannat så får jag ont i magen. Jag har alldeles för mycket tankar. För mycket känslor. Jag är underlig. Jag är lat. Men jag är också alldeles genuin. Jag vill människor väl. Jag vill se det goda i saker och ting. Jag är varm.

Jag tycker inte om nypotatis på sommaren. Inte på vintern heller, för den delen. Jag är trött på orättvisor, och fisk tycker jag inte om något vidare heller. Förutom rökt lax. Vid rätt tillfälle är rökt lax guds gåva till mänskligheten.

Vad tycker jag mer om?

Olja i vattenpölar. En vacker himmel. Böcker. Godis. Ambitioner. Drömmar. Diskmaskinstabletter som luktar gott. Varma kramar. Kärlek. Barn. Volvo. Språk.

Bara för att nämna 12 saker.

Jag återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0